În vacanță cu autorulota și copiii

Vara este sezonul concediilor, iar luna august a devenit pentru noi perioada în care plecăm și ne deconectăm de toate. Ei bine, anul acesta nu aveam nicio idee despre ce vom face, asta până când am dat total întâmplător peste varianta de a merge cu autorulota.

Ni s-a părut o idee bună pentru că vroiam să putem sta în natură mai mult, să fugim de aglomerația hotelurilor și să putem găti mâncare pentru bebe. Nu vă mai țin pe jar așa că hai să vă povestesc pe unde am fost și ce am făcut 🙂

Prima oprire

Am luat rulota din Ploiești întrucât a fost singurul loc în care am găsit disponibil în perioada pe care o vroiam într-un timp așa de scurt. Nu ne-a deranjat pentru că oricum vroiam să mergem în zona munților și a fost în drum.

După ce am reușit să punem bagajele în mașină, am făcut un mic instructaj legat de lucrurile pe care trebuie să le știm și am securizat totul pentru drum. Ne-am oprit la Piatra Craiului (un pic mai sus de Cabana Plaiul Foii). Inițial aveam în plan să stăm doar o noapte, însă ne-a plăcut așa de mult zona, încât am rămas două nopți 🙂

Am parcat autorulota pe marginea unui mic pârâu, iar priveliștea și împrejurimile erau minunate. Ne-am plimbat cu bicicletele și cu căruța, am înălțat un zmeu, am făcut fasole la ceaun cu afumătură și cartofi prăjiți, grătar și foc de tabără. Bineînțeles că am avut și jocuri la noi, iar aruncatul de pietre în râu era distractiv în orice moment al zilei.

Pentru cea mică am luat un țarc și caruțul astfel că a putut să doarmă în aer liber și să se joace.

Piatra Craiului
Mâncare la ceaun
Zmeu
Plimbare cu căruța

A doua oprire

Pentru că am vrut să conducem cât mai puțin, dar să facem și lucruri distractive, am decis ca a doua oprire să fie undeva unde să avem piscină așa că am ales campingul Laguna Albastră Făgăraș.

Ne-a plăcut foarte mult locația, foarte curat, frumos amenajat și păzit. Piscina a fost mare, cu câteva tobogane și neaglomerată. Campingul este dotat cu loc suficient de campare, curent, apa, dușuri și grătare. Aici am stat doar o noapte întrucât a doua zi se anunțau ploi și ne-am orientat spre o zonă în care să fugim de ele.

Pajiște Laguna Albastră

A treia oprire

În momentul în care ne-am apucat să facem traseul pentru vacanța cu autorulota ne-am instalat pe telefon aplicația park4night. Așa am găsit fostul camping Drăguș. Din păcate camping-ul nu mai există, însă imediat lângă el este o zonă liniștită cu vedere către munți unde te poți relaxa în voie. Am decis să rămânem și aici două nopți și să ne bucurăm de plimbări și priveliște.

Drăguș

A patra oprire

Înainte de a ne întoarce spre casă am hotărât să mergem la Piatra Neamțului unde există o crescătorie de cerbi. Pentru a ajunge acolo este nevoie să mergi pe un drum neasfaltat câțiva kilometri, însă merită. Zona este superbă. După ce am vizitat crescătoria de cerbi și am stat la câțiva metri de ei, ne-am oprit pe marginea unui pârâu, într-o poieniță înconjurați de copaci și ne-am jucat jocuri toată ziua.

A doua zi am plecat spre Valea Zânelor pentru a vizita Castelul de Lut întrucât nu era un ocol prea mare și ne-a plăcut tare mult acolo când am fost prima oară.

Piatra Neamtului - Crescatoria de cerbi.jpg
Piatra Neamțului – Crescătoria de cerbi
Poieniță Piatra Neamțului

A cincea oprire

Locația noastră preferată a fost la Plaiul Foi și întrucât era în drum spre Ploiești, am hotărât să ne petrecem ultima noapte cu autorulota tot acolo. De data asta am avut compania unor oamenii care veniseră cu rulote și corturi și am făcut schimb de impresii la marginea unui foc de tabără mare.

În autorulotă am avut condițiile de acasă: aragaz (însă am mai gătit și afară la ceaun când am avut ocazia), frigider cu congelator, 2 paturi duble și unul de 1 persoană, toaletă și duș cu apă caldă. Am ales locurile în care ne-am oprit pe marginea apei pentru a avea mereu resursă de apă pentru baie și bucătărie. Pentru băut am avut sticle de apă plată de 5 litri.

Pentru Iulia luasem câteva borcănele cu mâncare gata făcută pentru situația în care nu îi voi putea găti, însă nu a fost cazul. Am avut emoții despre cum se va adapta la această vacanță, însă am găsit variante de somn, masă și distracție de fiecare dată.

Săptămâna petrecută cu autorulota a fost minunată și ne-a plăcut mult mai mult decât ne așteptam, și nouă și copiilor. Față de acasă am avut o ”grădină” imensă peste tot pe unde ne-am oprit. Încă nu știm când, însă știm sigur că vom repeta această experiență cu prima ocazie 🙂